ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ قیمت جدید محصولات سایپا شرایط واریز وجه ایران خودرو سیزدهمین دوره فروش جزئیات آزادسازی پول‌های بلوکه شده اعلام شد جزئیات افزایش مبلغ کالابرگ و یارانه اعلام شد/ دریافتی چه کسانی تغییر می‌کند؟ دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای فروش ارز اربعین؛ دریافت ارز زیارتی نافی ارز مسافرتی نیست /سیاست دلارزدایی ادامه دارد دهک یارانه شما تغییر کرده؟ راهنمای کامل ثبت اعتراض به دهک بندی و استعلام وضعیت خانوار

افزایش تعرفه و جریمه گاز برای بدمصرف‌ها

افزایش تعرفه و جریمه گاز برای بدمصرف‌ها سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: اگر مشترکی به‌ازای هر یک درصد مصرف نسبت به سال گذشته کمتر مصرف داشته باشد، می‌تواند تا ۴۵ درصد از پاداش تخفیف استفاده کند و افزایش قیمت تعرفه‌ها و جریمه در بخش پرمصرف‌ها نیز اعمال خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 12
کد خبر: ۱۶۳۵۲۳

به گزارش راهبرد معاصر، مسلم رحمانی اظهار کرد: همسو با اجرایی کردن بند (م) تبصره یک قانون بودجه شرکت ملی گاز ایران، مصارف در بخش خانگی، شهرها و روستاها از اقلیم‌های یک تا ۵ و اقلیم‌های بسیار سرد تا اقلیم گرم، تقسیم‌بندی شده است.

وی افزود: براساس بند (ک) تبصره ۱۵، گاز بهای مشترکان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی که مصارف متعارف در پلکان اول تا سوم قرار دارند، رایگان می‌شود و مبلغ گاز بهای این مشترکان از محل افزایش قیمت تعرفه‌های بدمصرف جبران می‌شود.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت سه پلکان اول مصرف در همه اقلیم‌ها بدون تغییر باقی مانده و این یک تشویق برای مشترکانی است که در حد متعارف گاز مصرف می‌کنند.

رحمانی که در گفت و گویی تلویزیونی صحبت می‌کرد گفت: پلکان چهارم تا ششم ۳۰ درصد تعرفه آنها نسبت به دوره پیش افزایش یافته، پلکان هفتم تا دهم ۵۰ درصد و پلکان یازدهم و دوازدهم که بسیار پرمصرف هستند با قیمت ثابت ۵ تا ۶ هزار تومان محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه رایگان شدن گازبهای مشترکان کم‌مصرفی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از محل افزایش قیمت‌های مشترکان پرمصرف است، ادامه داد: مشترکانی که از پلکان ششم به بعد ۸۰ درصد مصرف پارسال را بیشتر مصرف کنند، یعنی دوره متناظر سال گذشته‌اش ۸۰ درصد بیشتر از مصرف داشته باشد قیمت تعرفه‌ای که برای آنها محاسبه می‌شود دو پله بالاتر خواهد بود.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: پرمصرف‌هایی که در پله‌های بالاتر دهم، یازدهم و دوازدهم قرار می‌گیرند و به‌طور معمول در منازلشان استخر و جکوزی دارند، مصارف غیرمتعارف است و مسئله برای ادارات مراکز آموزشی و گردشگری هم اتفاق می‌افتد.

رحمانی تأکید کرد: طبق آیین‌نامه باید ۹۰ درصد مصرف متناظر پارسال داشته باشند و اگر نسبت به این ۱۰ درصد کاهش بیشتر از این صرفه‌جویی اتفاق بیفتد در این اماکن مبلغ گازبهای آنها نیز ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.
وی یادآور شد: اگر صنایع با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران به‌مدت پنج روز متوالی ۳۰ درصد مصرف متناظر سال ۱۴۰۰ را کاهش دهند، ۵ درصد از تخفیف گازبها برخوردار خواهند شد./ ایسنا

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار